3 Şubat 2011 Perşembe

HANGİ RENK ?

Bu gün...
Ablam okuduğu kitaptan bir söz aktardı bana...Ve ben bütün gün o sözü düşündüm...

İşte beni bu gün meşgul eden o söz: "kanın rengi sarı ya da yeşil olsaydı tutkunun rengi yine kırmızı olur muydu ? " (buket uzuner&kumral ada mavi tuna)


Kitap arasına sıkışmış büyüleyici bir cümle...Eminim usta bir yazar bu cümleyle ilgili bir roman yazabilir...Resmen alay ediyor aşk'la bu cümle...Ya da ben öyle anladım...İlk duyduğumda romantik bir cümle gibiydi;ama düşündükçe güldürdü beni...Yeşil bir kalp düşündüm...Onun kalbi yeşil olsaydı dedim kendi kendime ve bu fikir hoşuma gitti...Kanı da yeşil...


Belki o zaman her şey farklı olurdu... Yeşil bir yerde filiz verebilir aşk,ya da derinlere kök salabilir...Yeşil insanları birbirine bağlayabilir...
Kırmızı çok iddialı ve de acımasız...Çabuk unutacak ve sevmeyecek gibi bir havası var "o" rengin...Fazla havalı kendini bir şey zannediyor...

Ama onu bizler insanlar şımarttık bu kadar...
Kalp kırmızı dedik...Kalpli hediyeler aldı sevgiler birbirlerine hep,en güzel gül kırmızı denilip kırmızı gül verilmiştir sevgiliye,bende dahil olmak üzere biz kızların en sevdiği ojenin rengi de kırmızı,romantik yemeklerde şarap hep kırmızı uğur böcekleri bile kırmızı... KIRMIZI sen ne kadar karşıma çıkıyorsun böyle...Onun kalbi kırmızı...


Oysa yeşil olsaydı...Bir ağaç gibi güven verirdi o zaman bana...Kökleri sağlam bir çınar olabilirdi o zaman "o"...İnsan sırtını yaslayabilir böyle birine...Gölgesinde kitap okuyup şiirler yazabilir...

Evet kalbi yeşil olsun...


Yazdıklarım tam bir saçmalık...Aşkın,güvenin,tutkunun renklerle bir ilgisi yok...Aşkta insanın gözü hiç bir şey görmez.Benim de yeni bir tezim var...


İşte tezim:insan çıplak gözle,morun ötesindeki ve kırmızının altındaki renkleri algılayamaz.(bu bilimsel bir gerçek) O zaman aşıkken gözümüz bir şey görmediğine göre;aşk başka bir renk belki de biz göremiyoruz...
Tutku bambaşka bir renk belki kırmızı değil...


Oh be.. bu tez beni rahatlattı kırmızının bütün havasını aldı;ama yinede kırmızı oje sürmekten vazgeçemem =)=) Kırmızı gülü yine severim,uğur böceklerini seviyorum...Kalbi kırmızı kalbim kırmızı tamam tamam kabul ediyorum tutkunun rengi kırmızı;ama şimdilik;)

Çünkü ben bir gün hiç kimsenin göremediği bir rengi göreceğim onun gözlerinde...

işte tam bu satırları yazarken cemal süreya'nın mısraları geliyor aklıma :
Gözlerinin kahvesinden koy ömrüme, kırk yılın hatrına "sen" de kalayım...


Demek ki neymiş renkler önemli değilmiş...Aşk ve tutkunun rengi olmaz! Ama yinede insanlar anlam yüklemeye bayılırlar...
Tamam tamam eleştirmiyorum kimseyi...
Başkalarının aşkından banane isteyen istediğini düşünsün...




Bence de aşk onun gözlerinde... "onun"gözleri ne renkse Aşkın rengi de o bence...



 
PEKİ YA SİZİN AŞKINIZ,TUTKUNUZ HANGİ RENK?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder